سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد

?? مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد و عارضه باید تحت نظر پزشکان متخصص و در کلینیک‌های معتبر باشد. کلینیک دکتر ناصح یوسفی با برخورداری از کادر پزشکی مجرب و دستگاه‌های استاندارد، آماده ارائه خدمات مربوط به تزریق پی آر پی برای رفع عارضه‌های زانو است. در این مرکز با ارائه مراقبت‌های درمانی لازم، فرایند تزیق prp برای شما بیماران گرامی انجام می‌شود.

مراحل تزریق پی آر پی شامل گرفتن خون بیمار، آماده‌سازی پلاسمای غنی از پلاکت و تزریق پلاسمای آماده شده در داخل مفصل زانو است. پس از هر مرحله تزریق، پزشک متخصص باید برنامه درمانی شخصی را در اختیار شما قرار دهد تا روند بهبودی شما تسریع یابد. علاوه بر این در طول درمان نیز پزشک باید نظارت کامل بر فرایند تزریق داشته باشد تا دچار هیچگونه عوارض جانبی نشوید. برای درمان انواع مشکلات زانو از طریق پی آر پی درمانی، با کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران در تماس باشید.

?? مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد چیست؟

مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد شامل گرفتن خون بیمار، آماده کردن پلاسمای حاوی پلاکت با سانتریفیوژهای مخصوص و در نهایت تزریق این ماده به ناحیه مورد نظر است. تزریق پی آر پی زانو به صورت سرپایی است و انتظار می‌رود کم‌تر از دو ساعت به طول بینجامد.

مرحله اول: گرفتن خون

در گام اول ابتدا مقدار کمی از خون بیمار از ورید بازو دریافت می‌شود و در داخل دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد تا به غلظت کافی برسد. معمولاً برای این کار حدود 60 میلی‌لیتر خون لازم است و پزشک خون را از طریق سوزن پروانه‌ای و سرنگی می‌گیرد که قبلاً با مواد ضدانعقاد پر شده است.

 

مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد چیست؟

 

مرحله دوم: آماده‌سازی پی آر پی

محلول پی آر پی از طریق دستگاه سانتریفیوژ تهیه می‌شود. پس از دریافت خون بیمار، گلبول‌های سفید و قرمز جدا می‌شوند تا محلول غلیظی به دست آید. سپس ویال خون در سانتریفیوژ قرار می‌گیرد و با سرعت بالا چرخانده می‌شود. در اولین مرحله اجزای سلولی و پلاکت‌ها از خون تجزیه می‌شود و در ادامه گلبول‌های قرمز که 45%  خون فرد را تشکیل می‌دهند به انتهای ویال رانده می‌شوند.

محلول پی آر پی حاوی گلبول‌های سفید و پلاکت لایه رقیق میانی است که کمتر از یک درصد از خون حاوی پلاکت را تشکیل می‌دهد. لایه رویی، باقیمانده پلاسمای با غلظت پایین پلاکت‌هاست که 55 درصد خون سانتریفیوژ شده را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو در تسکین درد موثر است؟

در ادامه پلاسمای غنی از پلاکت از بقیه نمونه استخراج می‌شود و برای استفاده داخل سرنگ ریخته می‌شود. این محمول معمولاً با کلرید کلسیم، ترومبین گاوی یا ترومبین اتولوگ قابل استفاده خواهد بود. تغییراتی که در مراحل درمان وجود دارد از جمله سرعت چرخش خون در سانتریفیوژ یا زمان غلظت پلاسما، بر روی ترکیب نهایی پی آر پی تاثیرگذار است. پزشک میزان غلظت پلاکت، وجود گلبول‌های سفید و حجم تزریق را بر اساس نیاز درمانی تعیین می‌کند.

 

مرحله دوم: آماده‌سازی پی آر پی | کلینیک دکتر ناصح یوسفی

 

مرحله سوم: تزریق پلاسما در مفصل زانو

برای تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، ابتدا باید زانو با مواد ضدعفونی کننده مانند پد و الکل به خوبی تمیز شود. سپس پزشک زانو را به صورت موضعی بی‌حس خواهد کرد و محلول پی آر پی داخل مفصل زانو تزریق می‌شود. در ادامه از بیمار می‌خواهد که عضلات خود را شل کند تا تزریق راحت‌تر شود و درد کمتری را احساس کند. پزشک مقدار کمی پی‌ آر‌ پی (3 تا 6 میلی لیتر) را با سرنگ داخل کپسول مفصلی تزریق می‌کند.

برای مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد، حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشکان مجرب تزریق را در محل مناسب زانو انجام می‌دهند، چرا که پی آر پی باید مستقیماً در کپسول مفصلی تزریق شود. برای این کار پزشکان از تجهیزات تصویربرداری از جمله سونوگرافی یا فلوئوروسکوپی برای تعیین محل دقیق تزریق استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند که تزریق در فضای مفصل دردناک انجام می‌شود.

زنان باردار به هیچ عنوان نباید از فلوئوروسکوپی استفاده کنند. در صورت تصویربرداری با دستگاه سونوگرافی، باید از ژل مخصوص بر روی پوست نزدیک محل تزریق استفاده شود. پزشک که پروب سونوگرافی را بر روی پوست فشار می‌دهد، تصویر زنده از مفصل روی نمایشگر نشان داده می‌شود تا پزشک بتواند آن را به دقت بررسی کند.

 

مرحله سوم: تزریق پلاسما در مفصل زانو | کلینیک دکتر ناصح یوسفی

 

?? درد بعد از تزریق پی آر پی زانو 

در حین تزریق پی آر پی زانو احتمالاً درد خفیف و فشار کمی را احساس خواهید کرد. این درد عموماً 5 دقیقه پس از تزریق به اوج می‌رسد و ظرف 10 تا 15 دقیقه کمتر می‌شود. فشار بر روی مفصل زانو عمدتاً به خاطر ورود حجم مایع است که فشار غیر عادی را ایجاد می‌کند. در چنین شرایطی مایع به سرتاسر مفصل یا بافت زانو پخش می‌شود.

درد محل تزریق در دو هفته اول بیشتر می‌شود و چند هفته طول می‌کشد تا بهبودی محسوس برای افراد حاصل شود. از سوی دیگر تعداد دفعات تزریق به وضعیت هر بیمار و صلاحدید پزشک بستگی دارد. لازم باشد چند تزریق چند هفته‌ای و چند ماهه صورت بگیرد، تزریق متعدد انجام می‌شود.

در این شرایط پزشک خون را یک بار در همان جلسه اول می‌گیرد و باقیمانده پی آر پی را در جلسه اول منجمد خواهد کرد و در تزریق‌های بد از آن یخ‌زدایی می‌شود. برخی از افراد معتقدند منجمد کردن پی ‌آر ‌پی اثر نامطلوبی بر درمان دارد و ترجیح می‌دهند هر تزریق جداگانه از بیمار خون بگیرند.

?? آمادگی برای تزریق پی آر پی زانو 

برای شروع مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد افراد باید حتماً به یک سری نکات قبل از شروع فرایند درمان توجه کنند تا عوارض تزریق کاهش یابد:

مصرف داروهای غیراستروئید مانند ایبوپروفن، آسپرین و ناپروکسن را حداقل 10 روز قبل از تزریق متوقف کنید. مصرف این داروها برای تسکین درد ایرادی ندارد، اما به مدت 24 ساعت نباید بیش از 3500 میلی‌گرم استامینوفن را مصرف نمایید.

از 5 روز قبل از تزریق پی آر پی به هیچ عنوان داروهای ضدانعقاد مصرف نکنید. اگر به دلیل بیماری‌های قلبی باید هر روز آسپرین مصرف نمایید، از پزشک خود بخواهید به طور موقت دارو را قطع کند. به‌علاوه از دو ماه قبل نباید داروهای کورتیکواستروئیدی را در ناحیه درمان تزریق کنید. مصرف کورتیکواستروئیدهای سیستمی نیز از یک ماه قبل از تزریق به طور کامل ممنوع است.

مکمل‌هایی مانند ویتامین E، روغن ماهی و ویتامین آ از یک هفته قبل از تزریق باید متوقف شوند. از یک هفته پیش از شروع تزریق پی آر پی نیز از مصرف مشروبات الکلی جداً پرهیز کنید.

روز قبل از درمان حداقل 4 لیوان آب بنوشید. به علاوه 3 ساعت مانده به تزریق حداقل 3 لیوان آب را مصرف کنید. همچنین اگر دارای حساسیت به درمان‌های مختلف از جمله حساسیت به لاتکس هستید، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید.

مراحل انجام پی آر پی زانو در کلینیک دکتر ناصح یوسفی

?? برای تزریق پی آر پی حتماً به مراکز معتبر معالجه کنید، زیرا پزشکان باید بدانند که تزریق را چگونه و در چه محلی از زانو انجام دهند. اگر تزریق به خوبی انجام نشود، ممکن است دچار عارضه‌های جبران‌ناپذیری شوید. برای انجام پی آر پی زانو می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی غرب تهران مراجعه کنید. پزشکان برای شروع مراحل انجام پی آر پی زانو، نکات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

مراحل انجام پی ‌آر پی زانو بدون درد شامل دریافت خون بیمار، آماده‌سازی پلاسمای غنی از پلاکت و تزریق پی آر پی داخل مفصل زانو است. برای شروع فرایند درمان عارضه‌های زانو از جمله آرتروز، کشیدگی عضلات و تحریک بافت‌های زانو حتماً به کلینیک‌های معتبر و تخصصی مراجعه کنید، چراکه پزشک باید با نحوه تزریق در مفصل زانو آشنایی داشته باشد. اشتباه در فرایند درمان می‌تواند باعث عوارض جدی از جمله آسیب به بافت‌های زانو و عفونت شود.

برای انجام پی آر پی زانو می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی دارای کادر درمان مجرب و متخصص در زمینه تزریق پی آر پی مراجعه کنید. در این کلینیک با استفاده از دستگاه‌های استاندارد و برخورداری از تجهیزات تصویربرداری از جمله سونوگرافی، تزریق پی آر پی برای شما انجام می‌شود و مراقبت‌های لازم پس از هر جلسه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت پی آر پی ایران و مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد


پی آر پی زانو در تسکین درد موثر است؟

?? پی آر پی زانو در تسکین درد و التهابات زانو بسیار مؤثر است و شما تنها در چند جلسه علائم بهبودی را مشاهده خواهید کرد. در ادامه مقاله در سایت کلینیک دکتر ناصح یوسفی تزریق پلاسمای غنی از پلاکت می‌تواند باعث کاهش زانو درد شدید، افزایش روند ترمیم تاندون‌ها، عضلات آسیب دیده و حتی درمان کشیدگی رباط صلیبی شود.

سلول‌های پلاکت در خون مهمترین فاکتورهایی هستند که نقش زیادی در ترمیم و بهبود عضلات و مفاصل آسیب دیده دارند. پی آر پی در کنار فرایند ترمیم، می‌تواند باعث افزایش اکسیژن‌رسانی به سلول‌های آسیب دیده شده و میزان درد را به طور موثری کاهش دهد. برای انجام پی آر پی زانو می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران مراجعه کنید. پزشکان متخصص این کلینیک به شما در درمان علائم زانو درد کمک خواهند کرد.

?? تأثیر تزریق پی آر پی در کاهش درد زانو

بسیاری از افراد در ارتباط با تأثیر تزریق پی آر پی زانو در تسکین درد سؤال دارند. پی آر پی درمانی یکی از بهترین روش‌ها برای ترمیم بافت‌های ملتهب زانو است و به دلیل داشتن مواد طبیعی، به ترمیم و بازسازی عضلات و مفاصل کمک می‌کند.

هدف از تزریق پی آر پی بهره‌گیری از قابلیت تحریک فاکتورهای رشد برای کاهش درد، بهبود کارکرد مفصل زانو و ترمیم آسیب‌های غضروفی است. برخی از پزشکان متخصص نیز بر این باور هستند که تزریق prp می‌تواند التهاب مفاصل ناشی از ساییدگی را مهار کرده و سرعت پیشروی آرتروز را کاهش دهد.

پی آر پی می‌تواند فرایند غضروف‌سازی را تحریک کرده و با افزایش مایع مفصلی زانو نقش روان‌کننده طبیعی را داشته باشد. بنابراین با کاهش اصطکاک استخوان‌ها پی آر پی می‌تواند باعث رفع احساس درد زانو شود.

 

تأثیر تزریق پی آر پی در کاهش درد زانو

 

?? تأثیر تزریق prp در ترمیم بافت‌های آسیب دیده زانو

زمانی که مفاصل زانو دچار التهاب می‌شوند، ممکن است بافت‌های اطراف این ناحیه از بدن نیز آسیب ببینند. همین امر باعث ایجاد محدودیت حرکتی برای افراد می‌شود. تزریق پلاسمای غنی از پلاکت روند ایجاد سلول‌های جدید را از طریق افزایش سطح گردش خون در ناحیه ملتهب افزایش می‌دهد و نقش زیادی در ترمیم بافت‌های آسیب دیده دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که پی آر پی در تسکین دردهای ناشی از بیماری‌هایی چون آرتریت بسیار موثر است و در این روش فرایند ترمیم بافت‌ها به شکل موثری انجام می‌شود.

?? تفاوت تزریق پی آر پی و کورتیزون در تسکین درد زانو

پی آر پی زانو در تسکین درد و التهابات زانو نسبت به روش‌های دیگر از جمله تزریق کورتیزون و استروئیدها موثرتر است. برخی از پزشکان برای این عقیده هستند که تزریق استروئیدها به مرور زمان می‌تواند باعث آسیب به سیستم ایمنی بدن افراد شود، اما روش‌های جایگزین غیر تهاجمی مانند prp درمانی در ترمیم بافت‌ها و تسکین زانو درد شدید ارجحیت دارند.

تزریق پلاسما در  روزهای اول، باعث درد شدید در ناحیه زانو می‌شود که این مشکل پس از 3 الی 7 روز برطرف می‌شود و به تدریج روند بهبودی آغاز خواهد شد. این فرایند در تزریق استروئیدها برعکس است؛ به طوری که پس از تزریق، بیمار به سرعت شاهد بهبود علائم زانو درد است، ولی اثر آن فقط چند هفته ماندگار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو

از این رو توصیه می‌کنیم در کنار روش‌هایی مانند فیزیوتراپی، پی آر پی درمانی را امتحان کنید. برای انجام تزریق باید به کلینیک‌های تخصصی و معتبر مراجعه نمایید تا عوارض آن به حداقل برسد. کلینیک دکتر ناصح یوسفی با داشتن کادر مجرب پزشکی در کوتاه‌ترین زمان به شما در تسکین زانو درد شدید کمک خواهد کرد.

تفاوت تزریق پی آر پی و کورتیزون در تسکین درد زانو

?? دوران بهبود پس از تزریق پی آر پی زانو چقدر طول می‌کشد؟

معمولاً دوران بهبود پس از تزریق پی‌ آر پی جهت تسکین درد تنها چند روز طول می‌کشد. پس از فرایند تزریق و اتمام جلسات، روند بهبود عارضه‌های زانو آغاز خواهد شد و علائم زانو درد شدید را مشاهده خواهید کرد. اگر برای رفع دردهای ناشی از آرتروز زانو از روش prp استفاده کردید، باید انتظار داشته باشید که در مدت 3 الی 7 روز شدت التهابات کاهش یابد.

چنانچه برای رفع درد تاندونیت از این روش استفاده کنید، معمولاً نتایج حاصل از درمان 3 الی 4 ماه به دست می‌آید. در خصوص درمان پارگی رباط صلیبی، تسکین درد ناشی از این عارضه حدوداً یک هفته طول می‌کشد تا میزان التهابات و تورم کاهش پیدا کند. در مجموع پس از اتمام جلسات، طی چند روز نتایج موثری را در رفع محدودیت‌های حرکتی ناشی از عارضه‌های زانو مشاهده خواهید کرد.

شانس موفقیت درمان از طریق تزریق پی آر پی زانو 

افرادی که تزریق پی آر پی زانو را برای تسکین درد و رفع آسیب‌های زانو انجام می‌دهند، در ارتباط با احتمال تأثیر تزریق این ماده  سؤال دارند. به طور کلی 80 درصد بیمارانی که دچار عارضه‌های مانند آرتروز خفیف یا متوسط بوده‌اند، طی یک مدت یک تا دو سال نتایج بسیار رضایت‌بخشی را به دست آورده‌اند.

??  در مواردی هم که بیماران دچار آرتروز شدید بوده‌اند، در مدت زمان بیشتری کاهش علائم درد را مشاهده کرده‌اند. افرادی هم که تجربه پارگی رباط صلیبی را داشته‌اند، این روش در رفع محدودیت حرکتی زانوی این افراد تأثیر مثبتی داشته است. اما در مواردی که بیمار دچار پارگی شدید باشد، احتمال پاسخگویی درمان کمتر است. برای انجام تزریق prp و مشاهده نتایج آن در بهبود علائم زانو درد شدید توصیه می‌کنیم به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنید. کلینیک دکتر ناصح یوسفی از بهترین مراکز تزریق پی آر پی در تهران است و کادر پزشکی این مرکز درمانی به شما در بهبود عملکرد مفاصل زانو کمک خواهد کرد.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

پی آر پی زانو در تسکین درد ناشی از عارضه‌های زانو بسیار تأثیر دارد. افرادی که از مشکلاتی مانند آرتروز، پارگی رباط صلیبی، آسیب به عصب‌های زانو و ... رنج می‌برند، بهتر است که این روش را امتحان کنند. پی آر پی درمانی به دلیل عوارض بسیار نادر نسبت به دارو درمانی و تزریق کورتیزون و حتی جراحی ارجحیت دارد و شما تنها پس از چند جلسه، بهبود علائم را مشاهده خواهید کرد.

برای مشاهده تأثیر این روش در کاهش علائم زانو درد شدید می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. این کلینیک به دلیل برخورداری از بهترین کادر پزشکی و با استفاده از کیت‌های پیشرفته، به تسریع فرایند درمان شما کمک خواهد کرد.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت پی آر پی ایران و پی آر پی زانو در تسکین درد موثر است؟


درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو

?? درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو بسیار مؤثر است. در ادامه مقاله در سایت کلینیک دکتر ناصح یوسفی همراه ما باشید. زانو درد در دوران حاملگی ممکن است به دلیل اضافه وزن، کمبود کلسیم و تغییرات هورمونی به وجود آید؛ اما انجام برخی از تمرینات و ورزش‌ها می‌توانند در کنترل این مشکلات نقش اساسی داشته باشند. از سوی دیگر در این دوران مفاصل زانوی خانم‌های باردار بسیار نرم می‌شود و می‌تواند باعث بروز زانو درد شدید در آنها شود.

روش پی آر پی یکی از بهترین درمان‌ها برای خانم‌های باردار پس از زایمان است. افرادی که دچار مشکلاتی مانند تورم و التهاب زانو شده‌اند، می‌توانند با کمک این روش برای درمان فوری اقدام کنند. کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران، با داشتن تیم پزشکی مجرب در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درمان مشکلات زانو زنان باردار کمک می‌کنند. برای دریافت نوبت می‌توانید با شماره‌های موجود در صفحه اصلی تماس بگیرید.

?? درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو چگونه است؟

درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو نسبت به روش‌های دیگر بسیار موثرتر است. اغلب بانوان در دوران بارداری برای کاهش فشار از مفاصل زانو، روش فیزیوتراپی را تجربه می‌کنند که ممکن است بهبودی کامل را به دست نیاورند.

درمان زانو درد شدید از طریق پی آر پی پس از زایمان به افراد کمک می‌کند تا محدودیت حرکتی زانو برطرف شود. در این درمان با تزریق خون غنی از پلاکت به ناحیه اطراف زانو، علائم درد و فشار بر زانو برطرف می‌شود و آسیب‌های بافتی از بین می‌رود.

خون هر فرد از 4 جز تشکیل شده که بیشتر آن را مایعی به نام پلاسما تشکیل می‌دهد و سه جز دیگر شامل گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها هستند. پلاکت‌ها در افزایش گردش خون نقش زیادی دارند و حاوی فاکتورهای رشدی هستند که به ترمیم بافت‌های آسیب دیده و ایجاد سلول‌های جدید کمک می‌کنند؛ به همین دلیل خانم‌های باردار می‌توانند پس از زایمان حتماً برای درمان مشکلات زانو از این روش استفاده کنند.

 

درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو چگونه است؟

 

?? مزایای درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو

خانم‌هایی که پس از زایمان از روش پی آر پی استفاده می‌کنند، سریع‌تر از افراد دیگر بهبود می‌یابند. این روش مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

1- کمک به بازیابی عملکرد زانو

2- بهبود علائم زانو درد شدید

3- کاهش التهابات و تورم ناشی از فشار بر مفاصل زانو

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد

4- بهبود سفتی زانو در نتیجه عدم تحرک

5- روش مؤثر نسبت به مصرف داروهای غیراستروئید و تزریق کورتیزون

6-ماندگاری بالای این روش نسبت به سایر روش‌های درمانی

??  عوارض پی‌ آر‌ پی زانو برای خانم‌های باردار

در کنار مزایایی که درمان زانو در بارداری با پی آر پی زانو دارد، ممکن است یک سری عوارض و خطرات جانبی نیز بروز کند. بالاخص اگر خانم‌های باردار بخواهند این روش درمانی را در طول بارداری امتحان کنند، ممکن است دچار عارضه شوند.

خطرات پی آر پی درمانی شامل عفونت موضعی در محل تزریق، سرگیجه و حالت تهوع است. در برخی از افراد نیز ممکن است آسیب عصبی در محل تزریق ایجاد شده یا منجر به سفتی و سختی زانو شود. توصیه می‌کنیم برای کاهش خطرات ناشی از پی آر پی درمانی در دوران بارداری، به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید. از سوی دیگر پس از زایمان نیز حتماً باید پزشکان متخصص در ارتباط باشید تا تحت کنترل قرار بگیرید و مراقبت‌های لازم درمانی به شما ارائه شود.

 

عوارض پی‌ آر‌ پی زانو برای خانم‌های باردار

 

??  ماندگاری تزریق پی آر پی زانو برای خانم‌های باردار

پی آر پی به دلیل داشتن مواد طبیعی که از خون بیمار دریافت می‌شود، تأثیر بسزایی در درمان عارضه‌های زانو دارد. خانم‌های باردار که از این روش بهره می‌برند، علائم بهبودی را پس از چند جلسه مشاهده خواهند کرد.

در مجموع ماندگاری تأثیر تزریق prp برای خانم‌هایی که به دلیل حاملگی دچار مشکلاتی چون زانو درد شدید، محدودیت حرکتی زانو، نرمی مفاصل و ... شده‌اند، تا 6 الی 12 ماه است. این افراد در کوتاه‌ترین زمان علائم بهبودی را پس از هر جلسه تزریق مشاهده خواهند کرد؛ اما اگر شدت آسیب زانو بیشتر باشد، پزشک متخصص، جلسات بیشتری را تا درمان کامل تجویز خواهد کرد.

?? انجام پی آر پی زانو برای خانم‌های باردار در کلینیک دکتر یوسفی

خانم‌های بارداری که قصد انجام روش پی آر پی برای رفع مشکلات زانو از جمله فشار بر مفاصل زانو، رفع التهابات و درمان زانو درد شدید را دارند، می‌توانند به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنند. این مرکز درمانی، به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران خدمات بسیار باکیفیت را به بیماران ارائه می‌کند.

?? در این کلینیک فرایند تزریق پی‌ آر‌ پی تحت نظر مجرب‌ترین کادر پزشکی انجام می‌شود. در کنار استفاده از کیت‌های تخصصی و استاندارد نیز در طول درمان و پس از اتمام جلسات، مراقبت‌های لازم درمانی در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای دریافت نوبت و مشاوره در ارتباط با شرایط درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو کافی است با شماره‌های زیر تماس بگیرید. تیم پزشکی کلینیک دکتر ناصح یوسفی راهنمایی‌های لازم را در ارتباط با فرایند درمان در اختیار شما قرار خواهند داد.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

درمان زانو درد بارداری با پی آر پی زانو بسیار کمک‌کننده است و خانم‌هایی که دچار محدودیت حرکتی و زانو درد شدید هستند، از طریق این روش در سریع‌ترین زمان ممکن بهبود می‌یابند. از مزایای پی آر پی زانو برای خانم‌های باردار می‌توان به بهبود علائم درد زانو و کمک به تحرک و بازیابی عملکرد زانو اشاره کرد. از سوی دیگر نسبت به روش‌هایی مانند تزریق کورتیزون و استفاده از داروهای غیر آستروئید کارآمدتر است.

برای جلوگیری از خطرات و عوارض جانبی تزریق پی آر پی در دوران حاملگی و پس از آن، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی به طور کامل ارزیابی کرده و در صورت نیاز مراقبت‌های درمانی را در اختیار شما قرار دهند. برای تزریق پی آر پی زانو می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی غرب تهران مراجعه کنید تا در کوتاه‌ترین زمان اثرات این روش را در درمان کامل علائم درد زانو مشاهده نمایید.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت پی آر پی ایران و درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو


پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد

?? پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد که دچار آرتروز و روماتیسم مفصل زانو هستند، بسیار تاثیرگذار است. در ادامه مقاله در سایت کلینیک دکتر ناصح یوسفی بانا همراه باشید. چاقی و اضافه وزن تأثیر زیادی بر مشکلات مربوط به زانو از جمله زانو درد شدید، آسیب عصب زانو و... دارد. برخی از افراد نیز پس از مدتی با مشکل آب آوردن زانو مواجه شوند. از آنجا که اضافه وزن، فشار زیادی را بر مفصل زانو وارد می‌کند، افرادی که از دردهای مزمن زانو و زانو درد شدید رنج می‌برند، می‌توانند با روش prp از آسیب و تخریب بیشتر عضلات و ساختار زانو پیشگیری کنند.

در صورت آسیب جدی به مفاصل زانو از جمله ساییدگی و آرتروز زانو، توصیه می‌کنیم برای درمان و تسکین التهابات از طریق این روش اقدام کنید. برای کاهش عوارض تزریق پی آر پی، حتما به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنید تا احتمال بروز عفونت و آسیب به اعصاب زانو به حداقل برسد. کادر پزشکی کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران با تزریق ایمن prp و ارائه مراقبت‌های درمانی لازم، به شما در کاهش دردهای مربوط به زانو کمک خواهند کرد.

?? کاربردهای پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد

تزریق پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد بسیار کمک‌کننده است و دردهای مفاصل و التهاب زانو را از بین می‌برد. پی آر پی زانو نسبت به دیگر روش‌های تزریقی تأثیر بسیار زیادی دارد.اغلب افرادی که دچار اضافه وزن هستند و از مشکل زانو درد شدید و آرتروز رنج می‌برند، نیاز به تعویض مفصل زانو یا جراحی دارد.

مطالعات پزشکی نشان داده که تزریق PRP می‌تواند ترمیم و بازسازی غضروف را تعدیل کند. پی آر پی درمانی موجب می‌شود سلول‌های بنیادی ناحیه آسیب دیده زانو تحریک شده و پس از چند جلسه، غضروف‌های جدید ایجاد شود. از این رو بسیاری از افراد دارای اضافه وزن، در کنار فیزیوتراپی برای درمان، این روش را تجربه می‌کنند. در مجموع کاربردهای پی آر پی درمانی برای افراد چاق شامل موارد زیر است:

1- تسکین التهابات و ورم زانو 

2- کاهش میزان آسیب و تخریب ساختار زانو به دلیل ازدیاد وزن

3- کاهش فشار بر عصب‌های زانو

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای

4- برطرف کردن زانو درد شدید و مزمن

5- کمک به درمان کشیدگی‌های عضلانی و بی‌ثباتی مفصل زانو

6- کاهش آسیب‌های مربوط به اعصاب زانو

 

کاربردهای پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد | درمان زانو درد شدید

 

?? ماندگاری پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد

به دلیل تأثیر و ماندگاری prp، پزشکان توصیه می‌کنند افراد دارای اضافه وزن و مشکلات مربوط به زانو از جمله آرتروز، کشیدگی عضلات و آسیب به ساختار مفصل زانو، از این روش استفاده کنند. اکثر بیماران پس از اتمام دوره درمان، حدود 6 الی 12 ماه علائم مربوط به درد و تورم را تجربه نخواهند کرد و می‌توانند فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرند. 

اما اگر ساختار زانو به شدت آسیب دیده باشد و ساختارهای تشکیل‌دهنده زانو از بین رفته باشند، یا زانو دچار روماتیسم و آرتروز شده باشد، پی آر پی درمانی فقط برای کاهش التهابات و درد کمک می‌کند. فاکتورهای رشدی که در این ماده طبیعی وجود دارد، باعث افزایش گردش خون و تشکیل رگ‌های خونی جدید و در نتیجه اکسیژن‌رسانی به بافت‌های زانو می‌شود.

علاوه‌بر این prp اثر ترمیم‌کنندگی دارد و تولید سلول‌های غضروفی را تحریک می‌کند. بنابراین پی آر پی  زانو برای افراد با وزن زیاد ماندگاری بسیار بالایی دارد و پس از چند جلسه تزریق می‌توانند تأثیر آن را بر کاهش دردهای خود مشاهده کنند

 

ماندگاری پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد | درمان زانو درد شدید

 

?? عوارض پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد

افراد چاق به دلیل ازدیاد وزن، بیشتر از سایر بیماران نگران عوارض و خطرات جانبی پی آر پی درمانی هستند. در این روش به این دلیل که از خون افراد استفاده می‌شود، پس از تزریق، خطری سلامتی بیماران را تهدید نمی‌کند؛ اما به دلیل مشکلات مربوط به اضافه وزن ممکن است که تا چند وقت پس از تزریق علائمی مانند آلرژی و حساسیت یا عفونت موضعی را تجربه کنند.

?? اگر هم به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا مشکلات قلبی و عروقی مبتلا هستید، حتماً قبل از انجام این روش با پزشک خود مشورت کنید. در مجموع تزریق پی آر پی می‌تواند عوارض نادری مانند عفونت موضعی، در محل تزریق، آسیب عصبی را داشته باشد. برخی از افراد هم تا چند روز پس از اتمام دوره درمان، عوارضی مانند درد و سفتی مفصل زانو، سرگیجه، حالت تهوع، ناراحتی معده، تعریق و سردرد را تجربه می‌کنند. برای اطلاع از عوارض و خطرات احتمالی تزریق پی ‌آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد می‌توانید با کلینیک دکتر ناصح یوسفی تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در این زمینه دریافت کنید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

?? اقدامات مهم قبل از تزریق 

پزشکان قبل از شروع جلسات تزریق پی آر پی زانو به بیماران توصیه می‌کنند که دستورالعمل‌های زیر را برای کاهش عوارض prp رعایت کنند:

1- خودداری از مصرف داروهای کورتیکواستروئیدی به مدت 2 تا 3 هفته پیش از تزریق

2- توقف مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن، آسپرین، یا داروهای آرتروز مانند سلبرکس یک هفته قبل از شروع درمان

3- خودداری از مصرف داروهای ضد انعقاد یک هفته قبل از شروع درمان

4- یک روز قبل شروع تزریق مقدار زیادی مایعات بنوشید.

5- مشورت با پزشک در ارتباط با بیماری‌های زمینه‌ای که ممکن است بر روند درمان تاثیرگذار باشد. 

خلاصه مطالب

پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد نسبت به روش‌های دیگر از جمله تزریق استروئیدها موثرتر است. چاقی و اضافه وزن می‌تواند به مرور زمان باعث آسیب به ساختارهای مفصل زانو، پوکی استخوان، روماتیسم مفصلی و فشار بر تاندون‌های و عضلات زانو شود. برای درمان این عوارض و جلوگیری از هرگونه آسیب بیشتر، توصیه می‌کنیم در کنار روش‌هایی مانند فیزیوتراپی، تزریق پی آر پی را نیز تجربه کنید.

در این روش با افزایش گردش خون و اکسیژن‌رسانی به بافت‌های آسیب‌دیده، غضروف‌های جدید سلول‌های جدید ایجاد می‌شود. در نتیجه پس از چند جلسه علائم بهبودی از جمله کاهش درد و التهاب را تجربه خواهید کرد. برای انجام این روش درمانی می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران مراجعه کنید. همچنین جهت دریافت وقت مشاوره و نوبت تلفنی با شماره مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت پی آر پی ایران و پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد


پی آر پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای

?? پی آر پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای که دچار آسیب‌های ورزشی شده‌اند، بسیار مؤثر است. در ادامه مقاله در سایت کلینیک دکتر ناصح یوسفی باما همراه باشید. پلاکت‌هایی که از خون بیماران دریافت می‌شود، حاوی فاکتورهای رشد هستند که نقش مهمی در ترمیم بافت‌های آسیب دیده از جمله پارگی و کشیدگی رباط و تاندون‌های زانو دارد. پی آر پی زانو برای ورزشکاران زمان بازسازی آسیب‌های ورزشی را به حداقل می‌رساند و تنها پس از چند جلسه علائم زانو درد شدید برطرف می‌شود و می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند.

به علاوه پی آر پی درمانی می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های ورزشی تأثیر داشته باشد. این روش با افزایش بافت‌های سلولی از خطر آسیب‌های مجدد جلوگیری می‌کند. برای تزریق پی آر پی زانو می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک‌های تزریق در غرب تهران مراجعه کنید.

?? تأثیر تزریق پی آر پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای

ورزشکاران فعالیت‌های بدنی زیادی دارند و پس از انجام ورزش ممکن است از ناحیه زانو دچار آسیب شوند. پی آر پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای بسیار مؤثر است. ورزشکاران برای حفظ سلامت زانو و پیشگیری از آسیب‌های جدی، باید فعالیت‌های انعطافی زیاد داشته باشند.

از سوی دیگر برنامه‌های تمرینی مخصوص برای تقویت عضلات و داشتن استراحت کافی بسیار اهمیت دارد. ورزشکاران در تمرین‌های سنگین دچار برخی آسیب‌ها مانند کشیدگی تاندون‌های زانو، پارگی رباط صلیبی و در رفتگی زانو می‌شوند که باید بلافاصله برای درمان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو و درد مفاصل + زانو درد

تزریق پی آر پی برای ورزشکاران حرفه ای بسیار مؤثر است. چنانچه زانوی این افراد دچار التهاب و تورم شود، اولین تأثیر پی آر پی درمانی، کاهش زانو درد شدید و برطرف کردن التهابات است. چراکه با افزایش اکسیژن و خونرسانی بافت‌های زانو، شرایط برای ترمیم و بازسازی نواحی آسیب دیده فراهم می‌شود.

به این ترتیب پزشکان به ورزشکارانی که در طول ورزش دچار آسیب شده‌اند، این روش را پیشنهاد می‌کنند. افرادی هم که نگران آسیب‌های جدی هستند، می‌توانند از این متد برای پیشگیری از بروز آسیب‌های جدی‌تر استفاده کند.

 

تأثیر تزریق پی آر پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای | زانو درد شدید

 

?? کاربردهای پی آر پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای

prp یک روش درمانی جدید است که کاربردهای متعددی برای ورزشکاران دارد. افرادی که دارای آسیب‌های زانو هستند، می‌توانند با تزریق پی آر پی، سریع‌تر به فعالیت‌های خود بازگردند. برخی از مهم‌ترین کاربردهای پی آر پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای عبارتند از:

بهبود سریع بافت‌های آسیب دیده

پی آر پی به دلیل داشتن فاکتورهای رشد جهت بازسازی مفاصل و تاندون‌های زانو مؤثر است و می‌تواند به شکل موثری بافت‌های آسیب دیده زانو را ترمیم کند. این فرایند شامل بازسازی غضروف، ترمیم بافت‌های مفصلی، افزایش استحکام و کارایی عضلات زانو است.

کاهش التهابات زانو

فاکتورهای ضد التهاب که در پی ‌آر‌ پی زانو برای ورزشکاران وجود دارد، باعث کاهش تورم زانو می‌شود و درد ناشی از آسیب‌های زانو به حداقل می‌رساند.

بازسازی بافت‌های زانو

استفاده از روش پی آر پی، فرایند بازسازی مفاصل و سلول‌های آسیب دیده را تسریع می‌کند و باعث می‌شود که افراد سریع‌تر بتوانند فعالیت‌های خود را از سر بگیرند. این امر بسیار برای ورزشکاران اهمیت دارد تا بتوانند عملکرد خود را به حداکثر میزان خود برسانند.

پیشگیری از آسیب‌های مجدد

استفاده از پی آر پی برای ورزشکاران حرفه ای باعث جلوگیری از آسیب‌های مجدد زانو می‌شود. همانطور که می‌دانید در میان روش‌های درمانی متعدد، ماندگاری پی آر پی بیشتر است. در این روش با افزایش بافت‌های سلولی و تقویت عضلات، میزان مقاومت و پایداری زانو دوچندان می‌شود.

تقویت عضلات زانو

یکی از کاربردهای مهم تزریق پی آر پی تقویت عضلات است و قدرت عملکرد بافت‌های زانو را افزایش می‌دهد. تقویت عضلات محیطی زانو و بهبود عملکرد آن پس از هر آسیب بسیار اهمیت دارد.

ورزشکارانی که از این ناحیه دچار آسیب شده‌اند، علاوه‌بر استفاده از تمرینات تقویتی و فیزیوتراپی می‌توانند در چند جلسه پی آر پی درمانی را انجام دهند تا تعادل عضلات مختلف مرتبط با زانو حفظ شود. این امر موجب کاهش خطرات و آسیب‌های ورزشی مربوط به تعادل عضلانی خواهد شد.

درمان پارگی‌های ربات صلیبی زانو

تزریق پی آر پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای که دچار آسیب و پارگی رباط صلیبی شده‌اند نیز کاربرد دارد. پارگی رباط صلیبی در ورزش‌هایی که نیاز به حرکت مکرر و خطرناک مانند تنیس دارند، اتفاق می‌افتد. استفاده از این روش، باعث کاهش درد و التهاب و بهبودی سریع‌تر می‌شود. با توجه به چنین کاربردهای پی آر پی زانو برای ورزشکاران یک روش درمانی کارآمد است و کمک می‌کند تا به شکل موثرتری به فعالیت‌های خود بازگردد و عملکرد زانوی این افراد دوچندان شود.

 

کاربردهای پی آر پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای


?? مزایای تزریق پی ‌آر‌ پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای

مزایای تزریق پی ‌آر‌ پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای آماده بسیار متنوع است. فواید تزریق پی آر پی برای این افراد عبارتند از:

1- تسریع فرایند بازسازی بافت های زانو

2- کاهش زانو درد شدید و التهاب مفاصل

3- افزایش استحکام عضلات محیطی زانو

4- رفع خطرات مرتبط با آسیب های ورزشی

بیشتر بخوانید: درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو

5- افزایش تعادل و پایداری مفاصل زانو

6- عدم نیاز به جراحی های زانویی پیچیده

7- بازگشت سریع‌تر به وضعیت عادی و ادامه فعالیت های ورزشی

??  تعداد جلسات پی آر پی زانو برای ورزشکاران

زمانبندی مناسب جهت تزریق پی آر پی برای رفع آسیب‌های ورزشی بستگی به نوع و شدت آسیب، شرایط بالینی و عمق آسیب دارد. با این حال تعداد جلسات را می‌توان بر اساس موارد زیر تعیین کرد:

زمانبندی مکرر: که برای بهبود و جلوگیری از تشدید آسیب لازم است. در این شرایط پی‌ آر پی در مدت زمان کوتاهی پس از آسیب تزریق می‌شود.

 زمانبندی متوسط: که در این زمان، التهابات اولیه بوجود می‌آید و برای رفع علائم باید زانو تزریق شود. در چنین موارد آسیب‌های ورزشی نیاز به ارزیابی بیشتر دارند.

زمانبندی طولانی: پس از استفاده از روش‌های دیگر درمانی مانند فیزیوتراپی، داروهای ضدالتهابی و استراحت، اگر بهبودی مطلوبی حاصل نشود، باید به فکر تزریق پی آر پی بود.

?? با وجود این تصمیم نهایی برای استفاده از روش پی آر پی،  باید تحت نظر پزشک متخصص باشد. برای دریافت مشاوره جهت انجام پی آر پی، می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. تیم پزشکی این کلینیک در چند جلسه با ارائه مراقبت‌های درمانی لازم، به رفع آسیب‌های ورزشی شما کمک می‌کنند.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

پی آر پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای که دچار آسیب‌های ورزشی از جمله پارگی رباط صلیبی، کشیدگی تاندون‌ها و آسیب‌های عضلانی شده‌اند، بسیار تأثیر دارد. تزریق پی آر پی می‌تواند به کاهش زانو درد شدید و ترمیم و بازسازی بافت‌های عضلات زانو کمک کند. در حال حاضر این روش در حوزه ارتوپدی بسیار طرفدار دارد و افرادی که از عوارض آسیب‌های ورزشی رنج می‌برند، در چند جلسه می‌توانند علائم بهبودی را مشاهده کنند.

برای تزریق پی آر پی زانو باید حتماً به کلینیک‌های دارای کادر پزشکی مجرب مراجعه کنید. کلینیک دکتر ناصح یوسفی تخصصی کلینیک تزریق پی آر پی در غرب تهران است. شما می‌توانید برای برطرف کردن آسیب‌های زانو به این مرکز درمانی مراجعه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با تعداد جلسات و قیمت پی آر پی زانو با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت پی آر پی ایران و پی آر پی زانو برای ورزشکاران حرفه ای